سفارش تبلیغ
صبا ویژن
موضوعات
آمار بازید

بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 60378
درباره ما

ایجاد کننده وبلاگ :


مرامنامه هکرهای کلاه سفید :

نفوذ گر کلاه سفید انسان نخبه ای است که نه تنها مضر نیست بلکه باعث سازندگی و پویایی سیستمها شده و با شکستن حریم امنیتی سیستم ( به گونه ای که خرابی به بار نیاید ) معایب آن سیستم را در مواجهه با اخلالگران بیمار یا مغرض آشکار می نماید ، از این رو مورد احترامند و معمولا دارای مدارج بالای علمی و تجربی هستند. اینها نفوذگران اصولگرا هستند و تخطی از مرامنامه ی زیر برای آنها به قیمت سیاه شدن کلاهشان تمام می شود.

ü       کلاه سفید هرگز به یک سیستم صدمه نمی زند .

ü       کلاه سفید هرگز به شبکه های دولتی یا امنیتی که مشغول انجام وظیفه ی ملی خود هستند نفوذ نمی کند .

ü       کلاه سفید هرگز به فایل های یک سیستم دستبرد نمی زند و سعی در انتقال آنها ندارد .

ü       کلاه سفید هرگز اثری از خود در سیستمی که به آن نفوذ کرده باقی نمی گذارد .

ü       کلاه سفید هرگز در مورد دانش و مهارتهای نفوذگری خود به کسی اطلاعات نمی دهد ( مگر افراد متخصص و مورد اطمینان آنهم به منظور بالا بردن مهارتهای تخصصی و تبادل افکار )

ü       کلاه سفید هیچ گاه بر روی شبکه اینترنت در مورد جزئیات نفوذگری خود اطلاعاتی مبادله       نمی کند .

ü       کلاه سفید برای بار دوم به سیستمی که یکبار رخنه کرده است نفوذ نمی کند ( هیچ کلاه سفید عاقلی یک مسئله را دوبار حل نمی کند )

ü       ممارست ، پشتکار و شکیبایی اصول اساسی عملیات یک نفوذگر کلاه سفید است .

کلاه سفید باید بیش از دیگران خلاقیت داشته باشد و حداقل یکبار روشی نو ارائه کند .



دسته بندی :


هکر و Cracker   Hacker

ابداع واژه نفوذگر (Hacker    ) به دهه شصت میلادی در دانشگاه MIT    باز می گردد که در آن زمان نفوذ گر یا هکر بدین گونه تعبیر می شد :

Hacker یا نفوذگر کسی است که از سرکشی کردن به جزئیات سیستم های قابل برنامه ریزی و نفوذ و رسوخ در آن لذت می برد و مصمم به شکست دادن توانایی محاسباتی ماشین در مقابل هوش و ذکاوت بشری خویش است، فردی که با سماجت و به گونه ای لجوجانه شیفته برنامه نویسی است . نفوذگر بدخواه نیست و صدمه نمی زند .

در آن دوران این افراد نه تنها بدنام و مورد غضب و نفرت نبودند بلکه از آنها به نیکی و احترام یاد  می شد.

در اواخر دهه هشتاد میلادی جنبش نفوذگری ( Hacktivism ) در شبکه به سوی فعالیت های ضد امنیتی و ضد انسانی گرایش پیدا کرد .

در آن زمان وقتی در رسانه ها از از واژه ی نفوذگر یاد می شد در ذهن مخاطبین تصویر یک دزد کامپیوتری یا مخرب نابکار تجسم می یافت ، این ذهنیت با پیشینه و فرهنگ نفوذگری که در اصل به نخبگان رشته کامپیوتر تعلق داشت ناسازگار بود و یک اهانت بزرگ به این جمع متخصص محسوب می شد.

این موضوع آنهایی را که قبلا از لقب نفوذگر یا هکر به خود می بالیدند به شدت ناخشنود و دلگیر کرد لذا آنان تلاش نمودند مجددا به واژه ی هکر یا نفوذگر روحی مثبت و خوشایند بدهند. برخی از آنها سعس کردند نفوذگر را انسانی مثبت و نخبه بنامند که در جبهه مقابل Cracker قرار می گیرد .

Cracker  موجودی بی ارزش و بیماری است که با فراگیری برخی از مهارتهای نفوذگری به کارهای بی ارزشی مانند دزدیدن User id & Password دیگران ، مزاحمت و عملیات غیر قانونی و ضد اخلاقی می پردازد و با شکستن حریم امنیت یک سیستم اهداف غیر شرافتمندانه ی خود را دنبال می کند.



دسته بندی :


فکر کنید بچه های این دوره که بیشتر سرگرمی شان موبایل و بازی های رایانه ای و اینترنت است در دنیای مجازی زندگی می کنند و شاید ساعتها از اتاقشان یا روزها از خانه هایشان بیرون نمی روند و به ارتباطات غیر واقعی می پردازند ، اما جالب اینجاست ما انسانها که موجوداتی واقعی و حقیقی هستیم چطور می توانیم همزمان در دو فضای واقعی و مجازی حضور یابیم؟ آیا می توانیم اعتدال را رعایت کنیم؟ واقعا دشوار است .

قدری تامل لازم است تا آینده را ببینیم، راستی در آینده با چه قشری روبرو هستیم؟

دنیای مجازی

مهارتهای ارتباطی در زندگی واقعی روزمره یکی از ضرورت های زندگی اجتماعی است اما کودکان و نوجوانان این دوره که سرگرم موبایل، اینترنت، بازیهای رایانه ای و ... هستند در یک فضای مجازی رشد می کنند در این صورت مهارت های ارتباطی _ کلامی آنها رشد نمی کند و مهارتی بدست  نمی آورند.

راستی برای حل این معضل چکار باید کرد؟؟؟؟؟؟



دسته بندی :


این را به عنوان اولین درس موفقیت در کسب و کار بیاموزید که برای موفق بودن در هر زمینه ای باید نقطه نظرات حرفه ای داشت و حرفه ای عمل کرد . حرفه ای ها توصیه می کنند که هیج کاری را غیر حرفه ای انجام ندهید، حتی اگر هنوز آماتور هستید ! پس در قدم اول لازم است جستجو کنید و ببینید که حرفه ای ها آن کار به خصوصی را که شما می خواهید انجام دهید، چگونه انجام می دهند.

مطالعه ی 18 تفاوت حرفه ای ها و آماتورها می تواند نقطه شروع مناسبی باشد :مؤدب

1)       هیچ وقت اجازه ندهید به چشم آماتورها به شما نگاه کنند. حرفه ای ها موقعیت را می بینند و آنها را کنترل می کنند. آنها مثل آماتورها کارشان را تلفنی انجام نمی دهند .باید فکر کرد

2)       یک حرفه ای همه جوانب شغلش را یاد می گیرد اما یک آماتور تا جایی که ممکن است از یادگیری مراحل کارش صرفنظر می کند.

3)       یک حرفه ای ، طرز برخورد ، رفتار وحتی لباس پوشیدنش حرفه ای است ، ولی بیشتر آماتورها این طور نیستند.

4)       یک حرفه ای تمام آنچه در کارش لازم است و دلش می خواهد را کشف می کند، اما یک آماتور صرفا در حد وظایفی که از او می خواهند عمل می کند.

5)       یک حرفه ای محل کارش را تمیز و مرتب نگه می دارد، اما یک آماتور محل کارش همیشه نامرتب و آشفته است.

6)       یک حرفه ای اجازه نمی دهد اشتباهاتش نادیده گرفته شوند و سعی می کند خطاهایش را اصلاح کند اما یک آماتور همیشه اشتباهات خودش را مخفی می کند یا گردن این و آن می اندازد.اصلا!

7)       یک حرفه ای تمرکز دارد و افکارش واضح است ، ولی یک آماتور همیشه آشفته و حواس پرت است.

8)       یک حرفه ای وظایف سخت و دشوار را با مسئولیت می پذیرد ، ولی یک آماتور تلاش می کند از مسئولیت های سخت دوری کند.

9)       یک حرفه ای، پروژه هایش را تا جایی که برایش ممکن است خیلی زود تکمیل می کند، ولی همیشه اطراف یک آماتور پر است از کارهای نیمه تمام.

 10)     یک حرفه ای همیشه خوش بین و معقول باقی می ماند، ولی یک آماتور خیلی زود ناامید می شود و بدترین رویدادها را برای خودش تصور می کند.

 11)     یک حرفه ای برای پول و حساب های بانکی اش با دقت برنامه ریزی می کند، ولی یک آماتور معمولا در حساب هایش بی دقت و شلخته است.

 12)  یک حرفه ای به مشکلات و ناراحتی های دیگران مخصوصا همکارانش فکر نموده و سعی می کند آنها را حل کند اما یک آماتور از روبرو شدن با مشکلات دیگران کلا می پرهیزد.

13)  یک حرفه ای از تعادل روانی مناسب برخوردار است : شادی، شور و شوق و رضایت خاطر. اما یک آماتور حالات روحی ضعیفی دارد : عصبانیت، کینه، تنفر، ترس و تهدید .آفرین

14)  یک حرفه ای سماجت و پافشاری می کند تا به هدفش دست یابد ، ولی یک آماتور در اولین مشکل تسلیم می شود.

15)  یک حرفه ای همیشه به دستاوردها و نتیجه ای بیش از حد انتظار می اندیشد، ولی یک آماتور به حد کفایت بسنده می کند.

16)  یک حرفه ای محصولات یا خدماتش را در بالاترین حد کیفیت ارائه می دهد ، اما خدمات و محصولات یک غیر حرفه ای معمولا کیفیتی در حد پایین دارد.

17) یک حرفه ای معمولا دستمزدی بالا دریافت می کند ، ولی یک غیر حرفه ای دستمزدی معمولا پایین دارد و همیشه با این احساس دست به گریبان است که حقوقش دور از انصاف است. خسته کننده 

 18)  یک حرفه ای آینده ای امیدبخش و روشن دارد و یک آماتور آینده ای نا مطمئن. گل تقدیم شماآفرین



دسته بندی :


روش کار :

Notepad   را از مسیر start > All programs > Accessories > Notepad   اجرا کنید.

سپس خط کد زیر را در آن تایپ نموده ، و آن را با عنوان Lock.bat   در محل فایل هایی که قرار است قفل شوند ، ذخیره نمایید . البته این کد برای قفل تصاویری از نوع   .jpg   است و برای قفل سایر انواع بایستی پسوند آنها را به جای jpg  تایپ کرد .

Ren  *.jpg  *.lnk

دقت کنید که در موقع ذخیره کردن ، حتما گزینه All files  را از قسمت Save as type انتخاب کرده باشید .

1

 

حال اگر به محلی که فایل را ذخیره کرده اید ، بروید مشاهده می کنید که آیکونی شبیه پنجره ای که داخل آن یک چرخ دنده است ، ایجاد شده است . اگر آنرا اجرا کنید ، عکس هایتان فورا قفل می شوند.

شما می توانید برای باز کردن آنها به همان ترتیب قبلی کد زیر را تایپ کنید و با عنوان Unlock.bat ذخیره نمایید.

Ren *.lnk *.jpg

 اگر آن را اجرا کنید ، شاهد باز شدن عکس ها خواهید بود . در واقع Lock.bat   عمل قفل و Unlock.bat    عمل کلید را انجام می دهند . کافیست دو فایل مذکور را بعد از قفل ، پاک و در مواقع استفاده دستی ایجاد نمایید .

 

2

 

همانطور که ملاحظه می کنید پس از اجرای Lock.bat   تصایر ما بصورت Shortcut   در آمده و همچنین می بینید که در منوی کلیک راست ، گزینه های Open    یا Open with   و یا Edit   دیده نمی شود. در واقع فایل شما قفل شده است !

 

3

برای اینکه فایل های خود را از حالت قفل در آورید باید Unlock.bat   را اجرا کنید .

 



دسته بندی :


 

فضای سایبری یا cyberspace : دنیای دیجیتالی معمولا با عنوان فضای سایبر شناخته می شود و تعریف آن تمامی رایانه ها و ابزارهای دیجیتالی است که با شبکه های داخلی و خارجی به هم متصل می شوند و می توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشندرا در بر می گیرد.

 

در فضای سایبر هم مثل فضای فیزیکی می توان درباره ملاقاتها وانجام کارها صحبت کرد اما باید میان رفتار در فضای سایبر و دنیای حقیقی که در آن زندگی ، کار و تفریح می کنیم تفاوت قائل شد، از این رو باید اصول امنیت اطلاعات را رعایت کرد.

امنیت اطلاعات

( امنیت اطلاعات ) عبارت است از : مجموعه‌ای از ابزارها و فناوری‌های به روز که به همراه روش‌های پذیرفته شده در همکاری با یکدیگر امنیت دارایی‌های اطلاعاتی یک فرد ، موسسه یا سازمان را تامین می‌کنند.



دسته بندی :


امنیت شبکه های سایبری و کلیه سیستم های رایانه ای در هر کشوری از اهمیت زیادی برخوردار است. تقویت زیرساخت های سایبری، جایگاه ویژه ای در پدافند غیر عامل که از سوی مراجع ذی صلاح در ایران ابلاغ شده است، دارد. اتخاذ تدابیر امنیتی در زمینه فناوری های رایانه ای و سایبرنتیک مهم ترین اقدام برای پیشگیری از آسیب های احتمالی در برابر هر گونه اقدامات تروریسم سایبری می باشد.

 

امنیت اطلاعات

تروریسم را این گونه تعریف می کنند: به کارگیری خشونت علیه اشخاص، دولت ها یا گروه ها برای پیشبرد زورمندانه اهداف سیاسی یا عمومی. سایبر تروریسم Cyber terrorism  در حقیقت همان تعریف را دارد، با این تفاوت که این بار هدف متمرکز روی منابع موجود در فضای مجازی است. سایبر تروریسم می‌تواند ابعاد داخلی داشته باشد یا شامل موارد بین‌المللی شود.سایبر تروریسم امروز خطرناک تر از تروریسم سنتی است، به این دلیل که ساختار اقتصادی و خدمات رسانی بسیاری از کشورها مبتنی بر فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی شده است با این توضیحات می توان سایبر تروریسم را چنین تعریف کرد : « اقدامات برنامه ریزی شده و هدفمند با اغراض سیاسی و غیر شخصی که علیه رایانه ها و امکانات و برنامه های ذخیره شده در درون آن ها از طریق شبکه جهانی صورت می گیرد و هدف از چنین اقدامی نابودی یا وارد آوردن آسیب های جدی به آن ها است».



دسته بندی :


معیار داوری طرحها

  1-     ارزش علمی ، پژوهشی و فنی طرح

2-     خلاقیت و نوآوری ، تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری

3-     کاربرد و حل مسئله

4-     گزارش علمی و مستند سازی

تعریف عملیات ضوابط داوری :

1 - ارزش علمی ، پژوهشی و فنی طرح

به این معنی که طرحها دارای مبانی نظری می باشد و در ساخت و انجام آن ، طرح و طراحان از روشها و قوانین علمی استفاده کرده اند و طرح ارائه در مقایسه با طرحهای مشابه با توجه به مبانی نظری و استفاده از روش ها و قوانین علمی ، دارای ارزش بالاتر می باشد. این ارزش از دیدگاه داوران ممکن است ناظر بر کاربرد طرح ، هزینه و بازده ، مزیت طرح نسبت به طرحهای مشابه و یا سهولت استفاده از آن می باشد.

2 - خلاقیت و نوآوری ، تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری

خلاقیت عبارتست از تولید فکر جدید و نواوری در ساخت ابزار و یا ارائه ی نظریه و یا خلق اثری بدیع در هنر و ادبیات است به این معنی که طرح ارائه شده ممکن است بر اساس تفکر دیگران ، تغییراتی در آن ، ساخته و یا ارائه شده و یا ممکن است طرح بر اساس تفکر طراح یا طراحان شکل گرفته باشد که در این صورت خلاقیت و نواوری را تواما دارا خواهد بود.

تجزیه و تحلیل ونتیجه گیری بدین معنی است که فرد بتواند اجزاء و عناصر یک مسئله یا پدیده را مورد بررسی قرار داده و سپس ارتباط بین اجزاء و عناصر را تحلیل نماید و در نهایت به یک فرضیه و یا نظریه برسد و راهکارهایی را ارائه نماید.

3 - کاربرد و حل مسئله

کاربرد و حل مسئله بدین معنی است که طرح یا طراحان به مسئله ای برخورد کرده اند و برای حل آن مسئله ، راه حل یا راه حل هایی کاربردی پیشنهاد نموده اند که قابل ساختن و یا عمل کردن است و تجویز آن ، راه حل منطقی مسئله مورد نظر طراح یا طراحان می باشد . در آثار ادبی و هنری ، ارزش و کاربرد اثر در ادبیات و هنر ، ملاک ارزیابی خواهد بود .

4 - گزارش علمی و مستند سازی

طراح یا طراحان بایستی کلیه مراحل عملیات طرح از شروع تا پایان را بر اساس چهارچوب یک نوشتاری علمی با رعایت مقدمه ، پیشینه ی تحقیق ، طرح مسئله ، تعریف و تشریح کامل اجزاء ساخته شده ، شیوه ی عملی و قوانین علمی به کار رفته در آن و در طرحهای پژوهشی علاوه بر موارد فوق ، امکان مطالعه ، عامل زمان و مکان ، تهیه و تنظیم فرضیه ، طبقه بندی اطلاعات ، تجزیه و تحلیل اطلاعات ، تعیین اعتبار فرضیه ، نتیجه گیری و در صورت امکان ، ارائه ی نظریه همراه با مدرک و مستندات لازم ( عکس ، نمودار ، فیلم ، دیسکت و سی دی و ....) ارائه نماید.

 



دسته بندی :


مراحل تهیه گزارش علمی و مستند سازی

 1 – صفحه جلد تحقیق :  در بالای صفحه نام مرکزی که برای آن پژوهش صورت می گیرد.

در وسط صفحه ، عنوان پژوهش بصورت درشت ، سپس نام پژوهشگر و استاد راهنما و در انتها سال انجام نوشته

شود.

2 - بسم الله الرحمن الرحیم : در وسط صفحه قرار گرفته و بهتر است این صفحه کادر نداشته باشد و بعد از

جلد تحقیق آورده می شود .

3  فهرست مطالب

4 فهرست  جداول

5 فهرست نمودارها

6 چکیده پژوهش : شامل بیان مسئله ، اهداف و نتایج تحقیق

فصل اول : طرح تحقیق

1 مقدمه

2 بیان مسئله : مشکلی که محقق به حل آن علاقه مند است .

3 اهمیت پژوهش : پاسخ به سوال خواننده که چرا باید این تحقیق انجام گیرد؟

4 اهداف پژوهش ( اهداف کلی و جزئی)

5- سوالات یا فرضیات تحقیق

6 تعریف اصطلاحات

فصل دوم :

1 مبانی نظری پژوهش

2 پیشینه ی پژوهش

فصل سوم :

1  روش آماری

2 جامعه آماری

3 نمونه گیری

4 ابزار اندازه گیری

5 روش تجزیه و تحلیل آماری

فصل چهارم :

1  تجزیه و تحلیل داده ها

فصل پنجم :

1  ارائه ی نتایج

2  ارائه ی پیشنهاد ها

3  پیشنهاد هایی جهت تحقیقات بعدی

4  محدودیت های پژوهش

5  فهرست منابع

6 - ضمائم  



دسته بندی :


آخرین مطالب

» فشار فناوری فرصت ها یا تهدید ها؟ ( چهارشنبه 103/2/5 )
» تشکر ( چهارشنبه 103/2/5 )
» رسانه های غربی ، سلاحهای اجتماعی مخرب ( چهارشنبه 103/2/5 )
» شبکه های اجتماعی، چالش ها ی روابط عاطفی ( چهارشنبه 103/2/5 )
» علم و ورزش (تنفس جنینی) ( چهارشنبه 103/2/5 )
» اونترنت یا اینترنت؟ ( چهارشنبه 103/2/5 )
» پدافند غیرعامل سایبری ( چهارشنبه 103/2/5 )
» نماز و حل دشوارترین مسایل ( چهارشنبه 103/2/5 )
» جنگهای الکترونیک ( چهارشنبه 103/2/5 )
» بیومتریک در خدمت فضای سایبر ( چهارشنبه 103/2/5 )
» شدت استرس در کاربران اینترنت ( چهارشنبه 103/2/5 )