سفارش تبلیغ
صبا ویژن
موضوعات
آمار بازید

بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 12
کل بازدیدها: 60487
درباره ما

ایجاد کننده وبلاگ :


اینترنت

اینترنت دیگر یکی از مسایل جدایی ناپذیر زندگی روزمره است و با پیشرفت علوم و تکنولوژی استفاده ی هرچه بیشتر آن به چشم می خورد و طبق تحقیقات این فرضیه وجود دارد که اگر افراد با همین سرعت به این شبکه ی جهانی بپیوندند حدودا تا سال 2017 تمام افراد زمین آنلاین خواهند شد.

اما باید سرعت سیر صعودی و پیشرفت این تکنولوژی به اندازه ای قابل قبول باشد تا کاربران احساس رضایت داشته و بتوانیم در میان کشورهای مختلف حرفی برای گفتن داشته باشیم .

برای ورود و پذیرش فناوریهای مختلف در کشور ابتدا باید بستر مناسب را فراهم کنیم، در بحث اینترنت موضوع پهنای باند و ترافیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است . خوب است به سرعت دانلود جهانی در چند کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

دانلود

نمودار فوق خود گویای سرعت دانلود جهانی در کشورهای مختلف از پر سرعت ترین یعنی کره ی جنوبی با سرعت 2202 کیلو بایت بر ثانیه تا کم سرعت ترین آن می باشد .

اما برای کشور ما که بتازگی موضوع اینترنت ملی و ایمیل ملی مطرح شده می توانیم امیدوار باشیم که اینترنت قابل قبولی خواهیم داشت یا خیر؟ و یا برای دسترسی به اینترنت و ایمیل دچار مشکل خواهیم شد؟

اما بطور حتم باید از پهنای باند و سرعت بالایی بهره ببریم.

جدا از مسئله ی پهنای باند باید به مسائل  مهم دیگری توجه شود .

اولا انتخاب یک نام جدید برای شبکه ی داخلی که قرار است ایجاد شود چون واژه ی اینترنت یعنی شبکه جهانی و اینکه ما بگوییم اینترنت ملی آیا صحیح است؟

و دیگر اینکه آیا ارتباط ما با شبکه ی جهانی قطع خواهد شد یا اگر نه به چه صورتی خواهد بود؟

چون فکر کنید محققین و دانشجویان برای تحقیقات علمی خود به منابع مختلف  نیاز دارند . و یا آیا موضوع امنیت این شبکه ها به خوبی تامین خواهد شد یا نه؟

وقتی موضوع ورود یک موج فناوری مطرح می شود نیاز است تحقیقات و مطالعات و بسترسازی های فراوانی در این زمینه صورت گیرد.



دسته بندی :