سفارش تبلیغ
صبا ویژن
موضوعات
آمار بازید

بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 60390
درباره ما

ایجاد کننده وبلاگ :


فشار فناوری فرصت ها یا تهدید ها؟

با افزایش پیشرفت و سرعت فزاینده فناوریها ، امواج عظیمی به طور ناخودآگاه به زندگی روزمره ما ورود پیدا می کند.

این امر در کشورهای در حال توسعه که به واردات فناوری نیاز دارند، بیشتر شهود پیدا می کند.البته ورود فناوریهای جدید نیاز به اجازه ندارند!

این امواج باعث ایجاد تغییرات خواسته یا نا خواسته ی مثبت و منفی در تمامی زمینه های فرهنگی، اجتماعی، فناوری و .... ایجاد می کند.

تغییرات مثبت فناوری در تمامی زمینه ها همیشه خوشایند خواهد بود چرا که باعث سهولت در کارهای روزمره می شود ، در این زمینه می توان به خریدهای اینترنتی یا پرداختهای غیر حضوری اشاره کرد که از هدر رفت منابع زمان و نیروی انسانی و همچنین از آلودگی هوا و ترافیک های بیجا و ... می کاهد.

اما بحث ما در زمینه ی فرهنگی یا فرهنگ استفاده از فناوریهاست که مقوله ی بسیار مهم و قابل توجهی است که متاسفانه در برخی جوامع نادیده گرفته می شود یا برای آن هیچ فکر و برنامه ریزی انجام نمی دهند. در این زمینه باید با آموزش همگانی در سطوح مختلف جامعه از ایجاد پدیده های ناهنجار اجتماعی جلوگیری بعمل آورد چرا که بنظر بنده فناوری مانند یه چاقوی دو لبه است و همانطور که اگر از آن درست استفاده شود یکی از لوازم ضروری است اما اگر خواسته یا ناخواسته از آن بدرستی استفاده نکنیم به وسیله ای کشنده و آلت قتاله ای مبدل می شود.

از اینرو متولیان امور فناوری باید با بررسی و شناخت هر چه بیشتر و بهتر از شکافهایی که ممکن است با ورود یک تکنولوژی به جامعه در سطوح مختلف ایجاد شود، جلوگیری بعمل آورده یا تحت کنترل قرار دهند.

یکی از موضوعات مهمی که امروز با آن روبرو هستیم پایین آمدن سن استفاده کنندگان از این فناوریهاست و برای مثال بخصوص در کشور ما استفاده از تلفنهای همراه هوشمند تقریبا همگانی شده و در دسترس گروه های سنی پایین نیز براحتی قرار می گیرد اما آیا به این فکر کرده اید استفاده از این ابزار و تکنولوژی ها هم محدوده ی سنی دارد؟ که در کشورهای مصرف کننده رعایت نمی شود.

آیا مصرف کنندگان قبل از استفاده ی محصول ، از شکافهای امنیتی ابزار وارداتی آشنایی و راهنمایی کسب می کنند؟

از اینرو محصولات تکنولوژیکی و فناوری ها می توانند فرصت ها یا تهدید هایی را در زندگی اجتماعی بوجود آورند.

 



دسته بندی :