سفارش تبلیغ
صبا ویژن
موضوعات
آمار بازید

بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 20
کل بازدیدها: 60534
درباره ما

ایجاد کننده وبلاگ :


این را به عنوان اولین درس موفقیت در کسب و کار بیاموزید که برای موفق بودن در هر زمینه ای باید نقطه نظرات حرفه ای داشت و حرفه ای عمل کرد . حرفه ای ها توصیه می کنند که هیج کاری را غیر حرفه ای انجام ندهید، حتی اگر هنوز آماتور هستید ! پس در قدم اول لازم است جستجو کنید و ببینید که حرفه ای ها آن کار به خصوصی را که شما می خواهید انجام دهید، چگونه انجام می دهند.

مطالعه ی 18 تفاوت حرفه ای ها و آماتورها می تواند نقطه شروع مناسبی باشد :مؤدب

1)       هیچ وقت اجازه ندهید به چشم آماتورها به شما نگاه کنند. حرفه ای ها موقعیت را می بینند و آنها را کنترل می کنند. آنها مثل آماتورها کارشان را تلفنی انجام نمی دهند .باید فکر کرد

2)       یک حرفه ای همه جوانب شغلش را یاد می گیرد اما یک آماتور تا جایی که ممکن است از یادگیری مراحل کارش صرفنظر می کند.

3)       یک حرفه ای ، طرز برخورد ، رفتار وحتی لباس پوشیدنش حرفه ای است ، ولی بیشتر آماتورها این طور نیستند.

4)       یک حرفه ای تمام آنچه در کارش لازم است و دلش می خواهد را کشف می کند، اما یک آماتور صرفا در حد وظایفی که از او می خواهند عمل می کند.

5)       یک حرفه ای محل کارش را تمیز و مرتب نگه می دارد، اما یک آماتور محل کارش همیشه نامرتب و آشفته است.

6)       یک حرفه ای اجازه نمی دهد اشتباهاتش نادیده گرفته شوند و سعی می کند خطاهایش را اصلاح کند اما یک آماتور همیشه اشتباهات خودش را مخفی می کند یا گردن این و آن می اندازد.اصلا!

7)       یک حرفه ای تمرکز دارد و افکارش واضح است ، ولی یک آماتور همیشه آشفته و حواس پرت است.

8)       یک حرفه ای وظایف سخت و دشوار را با مسئولیت می پذیرد ، ولی یک آماتور تلاش می کند از مسئولیت های سخت دوری کند.

9)       یک حرفه ای، پروژه هایش را تا جایی که برایش ممکن است خیلی زود تکمیل می کند، ولی همیشه اطراف یک آماتور پر است از کارهای نیمه تمام.

 10)     یک حرفه ای همیشه خوش بین و معقول باقی می ماند، ولی یک آماتور خیلی زود ناامید می شود و بدترین رویدادها را برای خودش تصور می کند.

 11)     یک حرفه ای برای پول و حساب های بانکی اش با دقت برنامه ریزی می کند، ولی یک آماتور معمولا در حساب هایش بی دقت و شلخته است.

 12)  یک حرفه ای به مشکلات و ناراحتی های دیگران مخصوصا همکارانش فکر نموده و سعی می کند آنها را حل کند اما یک آماتور از روبرو شدن با مشکلات دیگران کلا می پرهیزد.

13)  یک حرفه ای از تعادل روانی مناسب برخوردار است : شادی، شور و شوق و رضایت خاطر. اما یک آماتور حالات روحی ضعیفی دارد : عصبانیت، کینه، تنفر، ترس و تهدید .آفرین

14)  یک حرفه ای سماجت و پافشاری می کند تا به هدفش دست یابد ، ولی یک آماتور در اولین مشکل تسلیم می شود.

15)  یک حرفه ای همیشه به دستاوردها و نتیجه ای بیش از حد انتظار می اندیشد، ولی یک آماتور به حد کفایت بسنده می کند.

16)  یک حرفه ای محصولات یا خدماتش را در بالاترین حد کیفیت ارائه می دهد ، اما خدمات و محصولات یک غیر حرفه ای معمولا کیفیتی در حد پایین دارد.

17) یک حرفه ای معمولا دستمزدی بالا دریافت می کند ، ولی یک غیر حرفه ای دستمزدی معمولا پایین دارد و همیشه با این احساس دست به گریبان است که حقوقش دور از انصاف است. خسته کننده 

 18)  یک حرفه ای آینده ای امیدبخش و روشن دارد و یک آماتور آینده ای نا مطمئن. گل تقدیم شماآفرین



دسته بندی :


آخرین مطالب