سفارش تبلیغ
صبا ویژن
موضوعات
آمار بازید

بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 12
کل بازدیدها: 60447
درباره ما

ایجاد کننده وبلاگ :


با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های جدید ، لزوم گسترش استفاده از اینترنت و فضای مجازی در ابعاد مختلف زندگی روزمره اعم از آموزش ، تجارت ، اقتصاد و... بیش از پیش به چشم می خورد .

از طرفی برای حضور در عرصه های رقابتی و همراه شدن با موج فناوری نیاز است در تعاملات خود از این تکنولوژی های جدید بهره برده تا در جهت سهولت و افزایش درصد اطمینان و امنیت مشاغل اینترنتی مختلف گام برداریم.

 

بیومتریک در خدمت فضای سایبر

فکر کنید برای خرید یک محصول در فضای اینترنت و پرداخت الکترونیکی همواره این دلهره و استرس در کاربران و خریداران وجود دارد که آیا با پرداخت الکترونیک آنی این محصول حتما بدست مان می رسد؟ و یا آیا  کیفیت این محصول باب میل و مطبوع مان خواهد بود یا نه؟

در اینجا دو بحث مهم وجود دارد یکی پیگیری و امنیت پرداخت الکترونیکی است که باید همواره در هنگام پرداخت وجه به صفحات پرداخت الکترونیکی بانکها توجه کرده و از جعلی نبودن آن اطمینان حاصل کنیم. و دیگری اینکه با استفاده از فناوریهای جدید، فضا و فرصتی فراهم کنیم که بتوان محصول مورد نظرمان را در هنگام خرید در فضای سایبر و اینترنت حس کنیم که ممکن است این موضوع کمی دور از تصور باشد اما برای روشن شدن موضوع این دید می تواند به ما کمک کند.

یکی از تکنولوژی هایی که می تواند برای رسیدن به این مهم به یاری ما بیاید استفاده از فناوری های بیومتریک است که مبنای این تکنولوژی ها  بهره گیری از خصوصیات بیولوژیکی انسان نظیر اثر انگشت ، عنبیه ، حس بویایی و ... است ، و مقدمه ی رسیدن به این هدف فراهم کردن سنسورهایی است که بتوان هم مشخصه های بیولوژیکی ما را به سیگنال دیجیتال تبدیل کرده و توسط رسانه های انتقال ارسال نموده و هم بالعکس در سمت گیرنده سیگنال دیجیتال رسیده را دریافت و به چیزهای قابل تشخیص و حس توسط خصوصیات بیولوژیک ما در هر جا و از طریق خطوط اینترنت فراهم نماید.

فکر کنید شاید خیلی برایتان جالب باشد که برای خرید اینترنتی یک عطر یا ادوکلن بتوانید همانجا عطر و بوی آنرا استشمام کنید .



دسته بندی :


آخرین مطالب