سفارش تبلیغ
صبا ویژن
موضوعات
آمار بازید

بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 60405
درباره ما

ایجاد کننده وبلاگ :


پلیس فتا

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 پیشرفت و فراگیر شدن استفاده از رایانه و اینترنت در تمام ابعاد زندگی ما انسانها تاثیر داشته و برقراری بحث امنیت استفاده از آن همواره یکی از مسائل مهم روز به شمار می رود.

بسیار اتفاق افتاده که محصولی از طریق اینترنت خریداری و بهای آن پرداخت شده اما محصول مورد نظر به دست خریداران نرسیده و یا در فضاهای اجتماعی مجازی و چت روم ها کلاهبرداری های بسیاری اعم از عاطفی و مالی دیده می شود .

اما برای جلوگیری از وقوع جرایم مختلف رایانه ای باید مسائل بسیاری را رعایت نمود و با فرهنگ سازی و استفاده ی صحیح از این فضا سعی کنیم مشکلات و پیامدهای سوء ناشی از استفاده ی غیرصحیح یا غیر اصولی از فضای اینترنت را به حداقل برسانیم اما اشاره به این نکته ضروری است که همیشه افکار بیمار در جامعه وجود داشته و همواره سعی می کنند برای رسیدن به اهداف شوم خود از راههای غیر قانونی و غیر انسانی استفاده کنند.

در بحث فرهنگ سازی ، باید تک تک کاربران اصول اخلاقی و انسانی را رعایت کرده و به صرف اینکه کسی او را نمی بیند نباید دست به انجام اعمال ناشایست بزند. و بخصوص در فضای شبکه های اجتماعی مجازی و چت روم ها کاربران سعی کنند به حریم دوستان خود احترام بگذارند، یعنی در واقع وجدان هرکس پلیس او باشد اما مواقعی پیش می آبد که دیگر نمی توان به این مسائل تکیه کرد در این صورت به وجود پلیس مبارزه با جرایم رایانه ای یا پلیس فتا نیاز است تا در مواقع بروز جرم بتوانیم از راههای قانونی به حل دعوی خود بپردازیم.



دسته بندی :