سفارش تبلیغ
صبا ویژن
موضوعات
آمار بازید

بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 12
کل بازدیدها: 60416
درباره ما

ایجاد کننده وبلاگ :


 

 رخنه  امنیتی عمیق   امنیت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وقتی صحبت از امنیت سیستم های کامپیوتری می شود همه به یک آنتی ویروس اعم از نود، مکافی، کسپر اسکای ، نورتون و .... همراه با یک آپدیت نصفه نیمه که بصورت آفلاین انجام می دهیم و هر بار به خاطر رایگان بودن در واقع درصد امنیت سیستم را کاهش می دهیم ، روی می آوریم. اما آیا این مقدار از امنیت برای سیستم ما که در این فضای مجازی سیر می کنیم کافیست؟

 همچنین در کشور ما بخاطر تحریم ها و دیگر اینکه هیچ کاربری حاضر به پرداخت بهای چند صد هزار تومانی برای ویندوز خود نیست ( ویندوز اصل) و تقریبا همه از ویندوزهای کپی شده ی نسخه های آلفا، بتا و بتا 2 استفاده می کنیم تا از پیشرفت تکنولوژی جا نمانیم اما در واقع این شکاف یا رخنه ی امنیتی در تمامی سیستم ها وجود دارد و بدافزاران براحتی می توانند با درصد بالایی نفوذ کنند از طرفی فایروال ها که جزء مهمترین نرم افزارهای تشخیص و جلوگیری از نفوذ می باشند نادیده گرفته می شوند.

راستی باید چکار کرد؟

اینکه اول یک فایروال قوی نصب کنیم که ZoneAlarm  پیشنهاد خوبیست و اینکه یک آنتی ویروس معتبر و قوی به دلخواه خود نصب کنیم و سعی کنیم آنرا بروز نگهداریم و دیگر اینکه هر درخواستی را Accept     نکنیم ، یا هر ایمیل اسپم را باز نکنیم و ... خلاصه با رعایت موارد امنیتی سعی کنیم ایمنی سیستم خود را در حد مطلوب نگهداریم و حتی الامکان از نرم افزارهای نسخه ی اصلی استفاده کنیم .

 

امنیت

 

علاوه بر تامین امنیت نرم افزاری ، باید به فکر تامین امنیت مخاطرات ناشی از نیروی انسانی نیز باشیم.

بحث امنیت وسعت زیادی دارد و با این نوشته فقط خواستم یک دید امنیتی خدمت عزیزان بدهم .

راستی شما چطور امنیت سیستم خود را تامین می کنید؟

 

تامین امنیت

 



دسته بندی :


آخرین مطالب