سفارش تبلیغ
صبا ویژن
موضوعات
آمار بازید

بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 20
کل بازدیدها: 60529
درباره ما

ایجاد کننده وبلاگ :


معیار داوری طرحها

  1-     ارزش علمی ، پژوهشی و فنی طرح

2-     خلاقیت و نوآوری ، تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری

3-     کاربرد و حل مسئله

4-     گزارش علمی و مستند سازی

تعریف عملیات ضوابط داوری :

1 - ارزش علمی ، پژوهشی و فنی طرح

به این معنی که طرحها دارای مبانی نظری می باشد و در ساخت و انجام آن ، طرح و طراحان از روشها و قوانین علمی استفاده کرده اند و طرح ارائه در مقایسه با طرحهای مشابه با توجه به مبانی نظری و استفاده از روش ها و قوانین علمی ، دارای ارزش بالاتر می باشد. این ارزش از دیدگاه داوران ممکن است ناظر بر کاربرد طرح ، هزینه و بازده ، مزیت طرح نسبت به طرحهای مشابه و یا سهولت استفاده از آن می باشد.

2 - خلاقیت و نوآوری ، تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری

خلاقیت عبارتست از تولید فکر جدید و نواوری در ساخت ابزار و یا ارائه ی نظریه و یا خلق اثری بدیع در هنر و ادبیات است به این معنی که طرح ارائه شده ممکن است بر اساس تفکر دیگران ، تغییراتی در آن ، ساخته و یا ارائه شده و یا ممکن است طرح بر اساس تفکر طراح یا طراحان شکل گرفته باشد که در این صورت خلاقیت و نواوری را تواما دارا خواهد بود.

تجزیه و تحلیل ونتیجه گیری بدین معنی است که فرد بتواند اجزاء و عناصر یک مسئله یا پدیده را مورد بررسی قرار داده و سپس ارتباط بین اجزاء و عناصر را تحلیل نماید و در نهایت به یک فرضیه و یا نظریه برسد و راهکارهایی را ارائه نماید.

3 - کاربرد و حل مسئله

کاربرد و حل مسئله بدین معنی است که طرح یا طراحان به مسئله ای برخورد کرده اند و برای حل آن مسئله ، راه حل یا راه حل هایی کاربردی پیشنهاد نموده اند که قابل ساختن و یا عمل کردن است و تجویز آن ، راه حل منطقی مسئله مورد نظر طراح یا طراحان می باشد . در آثار ادبی و هنری ، ارزش و کاربرد اثر در ادبیات و هنر ، ملاک ارزیابی خواهد بود .

4 - گزارش علمی و مستند سازی

طراح یا طراحان بایستی کلیه مراحل عملیات طرح از شروع تا پایان را بر اساس چهارچوب یک نوشتاری علمی با رعایت مقدمه ، پیشینه ی تحقیق ، طرح مسئله ، تعریف و تشریح کامل اجزاء ساخته شده ، شیوه ی عملی و قوانین علمی به کار رفته در آن و در طرحهای پژوهشی علاوه بر موارد فوق ، امکان مطالعه ، عامل زمان و مکان ، تهیه و تنظیم فرضیه ، طبقه بندی اطلاعات ، تجزیه و تحلیل اطلاعات ، تعیین اعتبار فرضیه ، نتیجه گیری و در صورت امکان ، ارائه ی نظریه همراه با مدرک و مستندات لازم ( عکس ، نمودار ، فیلم ، دیسکت و سی دی و ....) ارائه نماید.

 



دسته بندی :


آخرین مطالب